Priglavci

Herregud! 1 mars! När hände detta? Var har jag varit den senaste månaden!? Hänger inte riktigt med...

Annars ville jag idiotförklara mig för en stund sen, jag tänkte tacka för "priglavci" jag fick som Facebook-present av min kusin i Sarajevo. Alltså inte på allvar, men jag skulle kunna behöva ett par sådana! Jag kunde inte komma på vad "fötter" hette på bosniska! For real, jag satt och tänkte och kunde verkligen inte komma på det.....lösning: lexin.

Till min förvåning så var det inte mycket till hjälp!

Bosnisk översättning  (fot)
stopalo (stopa; podnožje; stopa).

Det låter bara inte rätt. Stopale är väl det under foten? När har någon sagt att deras stopale fryser!?  Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0