Jag bara måste

Passade på att tona mitt hår igår (det är redan mörkt..) ..men lite till mörkare, svart. Jag gjorde en snabb behandling i badrummet och slängde blandningen i papperskorgen där.
När morsan såg att jag hade "färgat" håret (ingen stor skillnad precis) så passade hon på att fixa mormors hår. Mormor ska ju ut och resa snart om någon dag, damen vill ju se fin ut. och rött var det enda hon gick med på, så det fick bli det. Hon gick omkring med färgen på huvudet i typ 30 minuter, men den verkade vara vitaktig, ingen färg syntes och det tyckte vi alla var konstigt!

Efter att hon hade sköljt huvudet kom hon ut - blond! HAHAHA...och arg som ett bi..men hey , de gråa hårstråna var iaf täckta! Tröstade dock inte henne...

Morsan kastade sig över papperskorgen där jag hade kastat resten av min blandning och rotade fram flaskan. Sen var det dax för mormor att bli svarthårig istället! Bara det att resultatet blev lite svart-gråaktigt pga hennes blonda huvud haha!! Nöjd var hon inte precis.

Morfar satt och tittade undrande vad fan vi höll på med:
- Morsan stoppar in fingrarna i flaskan - jag ger henne rådet att tömma flaskan med fingrarna eftersom geggan vägrar att komma ut! Samtidigt påpekar hon att mormor KAN bli randig som en zebra eftersom färgen kanske inte räcker till.
*jag skrattar*
Sen blev det inte precis bättre:

Morfar: Varför ska du färga håret, vem fixar du dig för?
Mormor: Varför ska du bry dig?! Du hade färgat håret NU bara om du kunnat!
Morfar: Ändå, som om någon tittar på dig...
Mormor: Men snälla, om nu ingen tittar på dig - för vem har du köpt de nya byxorna då? För att kunna promenera genom skogen i dem?

Hahaha...de hatar varandra, men kan verkligen aldrig vara utan varandra..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0