Haha sjuuk studie!

"Professor Dan-Olof Rooth vid Högskolan i Kalmar har undersökt statistik för närmare 500 000 män när de mönstrade vid 18 års ålder. Sedan har han och hans medarbetare jämfört längden med männens löner när de var mellan 28 och 38 år gamla.

Sex procents skillnad Och resultatet är entydigt. Ju längre personer är, desto högre genomsnittslöner har de.

– Det är inga små skillnader vi upptäckt, i snitt har de som är tio centimeter längre sex procents högre inkomst, säger Dan-Olof Rooth till tidningen Östran.

– Vi har hittat ett mönster att längre människor tjänar mer pengar. Nu vill vi studera det här mer noggrant och se vad det är som driver sådana resultat. "


AB
Inledningsvis sjuuuk studie!

Det första jag tänker då jag läser detta är: Gäller detta för kvinnor också? Haha! Det borde fan någon ta och undersöka! I så fall ska jag ta på mig klackar då jag ska ut o söka jobb! :P Tänk er en 180+ centimeters Meli, läskig tanke men jag hade ju iaf haft utsikten! :P Och killarna hade nog inte klagat ;) Spec då man ska böja sig :P Muhaha!

Jag tror att det faktiskt är finare att vara lång - än kort och knubbig. Ja, nu tänker du säkert "idiot det är insidan som räknas". Och ja, det är insidan som räknas, men...om det nu var insidan som räknades så hade väl ni tjejer inte gått omkring med en massa smink och fixat håret hit och dit, följt det senaste modet och gått omkring och stirrat på fina skor osv. Och ni killar hade inte haft komplex över vissa "längder", stora muskler m.m.

Utseendet spelar roll och man kan ju förneka det bäst man vill. Och speciellt då man ska representera något, då gäller det ju att förmedla en trygg eller bra känsla hos den andra. Ärligt, hade jag mött en "affärsman" som ville prata en stund (desa försäljare som jämt vill göra reklam för något) som var på 130 kg, orakad, med långt hår, då hade jag varit den första som hade flytt från platsen, om vi säger så...

Och även detta med kort/lång handlar ju om utseende och det ligger i vårt undermedvetna, kort kan ju förknippas som om något saknas hos personen, så som att de skriver i artikeln, att man varit sjuk en period och därför inte växt/utvecklats nog. Likaså att de jättesmala inte äter normalt, och att de jättefeta äter okontrollerat. Även om vi vet att så behöver inte fallet vara så tenderar vi att tänka i de banorna ibland.

Gisele
Tänk vad du vill nu, det är ett något av ett tabu-ämne, men modellerna på catwalken (kanske inte dagens anorexia-ideal precis, men de ursprungliga modellerna) ser ju verkligen bra ut, och alla kan ju inte se ut som dem. Därför kan vissa njuta av frukterna, tjäna pengar på det, tack vare sitt utseende för att alla kan inte se ut sådär! De har någon ideal-kropp som vi "dödliga" ser upp till.
And don't you deny it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0