A little too late

Hade gärna velat dela med mig lite av det roliga med dagen, men det lär inte vara de delar som jag hade kanske tagit med utan att något visst hade hänt och förstört alla de roliga detaljerna. Om vi bortser från det så har jag ändå annat material...

Och det är: Lund har så konstigt trevliga människor!
Jag vet inte om det beror på småstadsandan eller om det har med något annat att göra, de har lixom tid  -  jag ska berätta vad jag bevittnade!

Det är två utländska killar/män som börjar springa mot en kommande buss med sina bagageväskor på hjul. Plötsligt skriker någon. Vänder mig om för att se (står bredvid och väntar på min 6:a, en buss alltså). Den kvinnliga chauffören hade bromsat in med sin buss (linje 1), efter en svängning en bit ifrån stationen. Sen så har hon gått av bussen och sprungit fram till dessa två förvirrade killar/män en bra bit bort - för att informera dessa att de visst kunde ta bussen (proppad med folk, som hon lämnat mitt på gatan) till Ideon eller var de nu skulle! Och både hon tillsammans med dem sprang tillbaka till bussen för att köra vidare!

Whaat did just happened??!

Hon hade alltså lämnat sin buss mitt på gatan, och då menar vi inte vid stationen, utan hon hade redan svängt bort från den och hamnat på en helt annan väg. Hoppat ut och sprungit tillbaka till stationen för att kalla på dem och få med dem på bussen!!

Woow...snacka om att ha kunden(passagerarna) i första hand!

Här i Malmö stänger de dörren mitt framför näsan på en (!!), och gasar på och låtsas som att de inte ens såg en. Sen även om det blir rött typ två meter längre fram, och även om man står där och knackar på dörren så "går det inte"!

I Lund kan man tydligen parkera bussen mitt i vägen för att springa efter passagerare!

Anyway, vad det än rörde sig om så var det definitivt något man inte ser varje dag!




Kommentarer
Postat av: Anonym

tack meli...

2009-03-31 @ 02:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0