What will be, will be

På rasten idag så stack jag ut på jakt efter en läsk-automat (var i desperat behov av vatten kändes det som!). Får syn på en och springer fram till den direkt, letar fram mina små kronor och kikar efter vad jag ska ha. Apelsin? Nej. Men päron i like!

Trycker på snurrknappen för att få fram pärondrickan till luckan men icke sa nicke, alla snurrar förutom den! Nähä. Ser att en kille iakttar mig (in fact står precis bakom mig). Tittar på honom och han frågar om jag är från Malmö, säger snabbt "ja" och mumlar att jag försöker få pärondrickan istället för apelsin. Trycker på snurrknappen igen, nu vägrar någon av dem snurra! Nu undrar jag om min närvaro tagit sönder maskinen! Tittar omkring snabbt och hör att killen bakom småskrattar, nä nu jävlar, knackar på maskinen och försöker sätta i pengar istället för att se om den nappar. 5-kronan bara flyger rakt genom maskinen. Jaja, på det viset! Vänder mig igen och flyr in på toa istället, tur var så var vattenkranen inte emot mig! Vatten fick man!

Under rastens gång kommer en kvinna/tjej fram till mig och "beundrar mig för att jag vet precis vad jag vill och verkar vara en bestämd och målinriktad person". Det var det skummaste någon sagt till mig... Jag? Bestämd? Målinriktad? hahahaha, var är dolda kameran tänkte jag! Crazy. Sa till henne att det var precis tvärtom och vi gick tillbaka till klassrummet.


This is my life. All the pain, all the joy it brings, all through the years of blood sweat and tears hopes and my fears. All that was meant to be. This is my life. What will be, will be

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0