Måste sova snart

Har huvudvärk och vill sova men kan bara inte lägga mig ner, känns som att jag kan göra annat än bara sova genom tiden. Sjukt tankesätt men den processen vill inte stängas av i huvudet. Så jag sitter och tänker.

Piff tassar omkring, man bara ser en liten mörk liten boll som är i farten då och då, hon försökte gräva sig ut ur buren (trodde hon), tur för henne så fanns jag vaken och kunde underlätta det hela genom att bara sänka ner handen i buren. That's all it takes, hon klamrar sig fast i handen och man kan nästan se att hon är som en liten ivrig unge efter lek då jag tar upp handen - she follows! Så ivrig är hon, sätter klorna i handen på mig nästan för att hissas upp till friheten. En sötnos är det hon är. Sen springer hon omkring lite, och så fort hon tröttnat tar hon in på favoritstället: garderoben. Där slocknar hon i mina rosa mjuka mys-sockor. Hade jag varit en hamster hade jag också gjort det valet! Nu hör man inte henne tassa omkring mer, det betyder bara en sak: garderoben.

(Nej det är inte Piff, men en bild jag råkade googla fram en gång i tiden, skulle man ändå råka spilla lite mörk färg över lillen så skulle vi haft en Piff-kopia)


Ska lägga mig nu, men först måste jag göra lilla Piff besviken genom ta ut henne ur det goda myslandet. Ja, jag måste också få sömn. Tyvärr Piffic, livet är hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0