Kört fast i Visma



Jag har någon fråga till kvar, och så kör man fast, typiskt. Aja, bättre det än att vara som en humla utan huvud innan man ens börjat! Jo, har erfarenheter där också!
-En tjej ringer mig och frågar hur man laddar ner programmet (??), det borde hon gjort typ i början av veckan, men jag ger henne koden och instruktioner.
-En annan ringer för att fråga om vad det är vi ska göra och hur man hittar omkring. Får guida henne snabbt.
-En tredje ringer och frågar mig hur man gör om man inte har skrivare hemma, alltså hur man redovisar saker utan att behöva skriva ut dem.
-En av dem ringer igen och kan inte få igång det.
En fråga till alla dessa: Ser jag ut som någon informationscentral? Visst, jag hjälpte ju så klart alla så gott jag kunde, men det är lite roligt att jag får sådana frågor, första gången jag ens ser programmet... har ju inte ens själv gjort alla uppgifter!

Men läraren vågar ingen fråga för att han har tydligt sagt "you're on your own people!"  och den sista i världen man ska fråga är honom då! Livet är hårt.

Har i dagarna beställt en massa saker. Inget jag direkt behöver, eller nja, en del behöver man, men resten är mer eller mindre vardagslyx. Har väl den där perioden nu igen, Meli behöver saker som tröst.  Sen så har jag ett vinnande bud på tradera, eller ja två, wohoo, hoppas jag får grejerna!

Det ju roligt att vänta på något! (Dock inte tjejveckan!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0