19/2

För er som inte visste så skulle denna dag (egentligen igår, men en ny dag har inte kommit än!..) handla om tillfällig galenskap! Yes, det var "Temporary Insanity Day" och minsann var det en lite galen dag, även om det inte var menat att den skulle bli det!

Till att börja med så gick jag till skolan (efter att jag suttit uppe till kl 5 på morgonen och fixat en final touch på rapporten + opponeringen) i olikfärgade strumpor! Det var inte såå dåligt, en ljuslila och en mörklila var det, så lite koll på det hela hade man! Hade svårt för att rota fram ett par bekväma strumpor då jag behövde dem, så jag bara tog av det som erbjöds utan att rota....det var ju ändå inte så att någon faktiskt skulle se dem genom stövlarna!

Väl i skolan så hade vi opponering, och själva den var ju något extra i sig. En vild diskussion uppstod då en tjej plötsligt fick för sig att, nästan ur ingenstans, hävda att Darwins teorier var fel och att han var en kvinnoförtryckare! Detta för att han hade publicerat en bok där han påstod att kvinnor var mindre intelligenta (pga deras hjärnvolym) och att man förr trodde att jorden var platt och att det också visade sig vara fel.
Man har rätt till tankar ju - men grejen var att detta inte hade någonting som helst med ämnet "IT" att göra!

Om Darwin har varit en kvinnoförtryckare, eller inte, är nog inte relevant för hans, till en stor del, accepterade teorier, eller!? Hon menade att: om han hade en felaktig syn på kvinnor då kan hans andra teorier omöjligt vara korrekta!
Klassen gapskrattade nästan och läraren tittade lite förskräckt på henne - och försökte förstå. Gruppen som fick kritik satt och visste inte vad de skulle försvara sig med för att de aldrig ens hävdat att Darwin skulle ha rätt, det är ju inte det som rapporten handlar om! Tyckte det var hur kul som helst, då någon börjar attackera någon annan - just like that utan att ha något att kritisera egentligen....

Väl hemma var jag så trött att jag satt på soffan och stirrade på väggarna omkring i typ någon timme...sedan blev det film med Riki senare mot kvällen.

Och nu ska jag drömma sött -> inget att skriva/plugga på i 3 dagar! Soft...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0