Aq-va-kul rivs - neej

Oh, varför just i dessa tider!? Jag som ville kunna gå och plaska omkring i vattnet! Det var så länge sen jag var där och det var också det enda stället som jag älskade att gå till!
Äventyrsbadet - det var rena himmelsriket för mig då jag var yngre. I hela tråkiga Malmö så fanns det något för mig också!



Men å andra sidan, det är ju klart, om det har funnits där år 1956 så är det ju inte konstigt att "det blivit gammalt",  52 år!
- Det är inte lite det för ett bad.

Bilder från vårt ödelagda älsklingsbad! =(



Sista bilden är en historia i sig - man kan säga att så fort läraren vände på huvudet så var det "låtsasimmning" i full fart..Vem orkar simma fram och tillbaka hur många gånger som helst utan att göra en liiiten liten paus??

Sen minns jag "stoppa-bikinin-i-rumpan-åken"! Haha, vi nästan ramlade ut ur banan! Tur var väl att det mesta var helt stängt så att kunde knäcka oss där inne i tunneln utan att faktiskt ramla UT!



Bilder tagna från..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0