Piff skrämde livet ur mig


Har oroat mig hela natten över hur detta skulle sluta! Kan direkt säga att det slutade bra - denna gång!

Var över hos morfar och skulle se hur det går med packandet av väskor (mormor ska iväg nu igen - hon har precis kommit! Aja..) Tog med Piff och alla var på mig att jag skulle släppa ut henne i hallen för där fanns ju inget som hon kunde gömma sig i, rätt som det är släpper jag ut henne för att tassa omkring. Men säg det hålet som en liten hamster inte kan hitta!

Hon hoppade in ett hål som ingen ens visste existerade och plötsligt var hon - borta!! Ville slå mig själv för att jag lyssnade på dem och lät henne tassa fritt där! Alla satt där hur länge som helst och försökte få loss henne. Lilla söta Piff, hur kunde jag vara så oaktsam?

Eftersom det var så sent på natten (runt tolv) kunde vi inte sätta igång med att slå och knacka med hammare precis, det fick vänta tills morgonen.

Runt sex på morgonen vaknar jag och går som programmerad direkt till deras lägenhet för att se om något nytt hade hänt (hade lagt havssand så att spår skulle synas ifall hon hade kommit ut).

Och vad såg man?

En liten rackare stod och stirrade på mig då jag stack i huvudet för att se om hon hade kommit ut! Rätt så nära hålet var hon, men man kunde se att hon hade hunnit tassa omkring i hallen eftersom det inte fanns en cemtimeter av sanden där en tassavbildning inte kunde hittas!

Damn, vilka 24 h det har varit! Det började med en jordbävning och slutade med skräck att Piff hade skadat sig där under garderoben och att jag aldrig mer skulle se lilla Piff. =(

En sak är säker: Piff går aldrig mer till det där rummet igen! Jag förbjuder det!

Kommentarer
Postat av: Rijad

heheh jag var påväg att ha sönder väggen för den lilla krabaten :) det är verkligen sjukt hur mycket man tycker om den gosingen :)



Tack och lov att den är okej nu, piff for president!

2008-12-17 @ 18:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0